Güney Kore merkezli WeMade tarafından geliştirilen MIR4 oyunu, MMORPG türünde çok oyunculu çevrimiçi bir rol yapma oyunu olarak listeleniyor.
Geçen Kasım ayında Kore’de piyasaya sürülmesinden bu yana, Naver’ın Onestore ve Samsung’un Galaxy Store‘u gibi sayısız uygulama mağazasının en çok indirilen listelerinde ilk sıralarda yer aldı.
NFT ticareti de dahil olmak üzere küresel sürümü 26 Ağustos’ta piyasaya sürüldü ve oyna-kazan tarzında kullanıcıların karşısına çıktı.
MIR4’ün küresel sürümü, başlangıçta 170 ülkede ve 12 dilde piyasaya çıktı ve oyun içi sohbet çevirisi işleviyle, kullanıcıların diğer ülkelerdeki kullanıcılarla iletişim kurmasını sağladı.
Piyasaya sürülmesinden bu yana bir haftadan kısa bir süre içinde, küresel sunucu sayısı 11‘den 38‘e yükseldi. Ayrıca, küresel oyun platformu “Steam” en çok oynananlar listesinde MIR4’ü 23. sırada listeledi.
Alınan son kararlara göre Güney Kore’nin Oyun Derecelendirme ve Yönetim Komitesi , blok zinciri tabanlı oyunlara yurt içinde izin vermiyor.
Temmuz ayında “Kore’de Blockchain Oyunlarının Geleceği” başlıklı bir politika toplantısında komite, oyun içi malların kripto para birimleri için alınıp satılmasına izin vermenin spekülatif davranışları teşvik edebileceğini iddia etti.
Blok zinciri tabanlı oyun geliştiricileri, oyunların en azından bireysel olarak incelenmesi gerektiğini ve blok zinciri unsurları içeren tüm oyunların yasaklanmasının ayrımcı olduğunu savunuyor.